Ever since 1899,when Rohto first marketed the gastronitestinal medicine "Ikatsu",the Company has been developing over-the-counter(OTC)drugs to assist our costomers in their pursuit of a healthy lifestyle,listening carefully to comments we received.However, in order for us to move even closer to providing the satisfaction people expect from "healthcare",we believe we still need to create and to provide many more products.
We want to deliver to our customers' lives new proposals built on the technology that we have accumulated.We want to make the "trunk" of pharmaceutical products grow.We will also take on the challenges of new fields such as functional cosmetics and functional foods.We wannt to continue to deliver to our customers the products that give them "happy surprise" of encountering "just what they want".Every single Rohto employee will personally and painstakingly look after this big tree of Total Healthcare. 1899年、胃腸薬「胃活」を発売以来、私たちは、お客さまの声にお応えしながら、「ロートだからできる」付加価値の高い一般用医薬品(OTC)をご提供。また、OTCを正しくお使いいただくための情報を積極的に発信し、みなさまの健康的な生活の実現に貢献してまいりました。
「ヘルスケア」に対するお客さまの関心や意識は年々高まっています。その想いに応えて私たちは、疾患の予防・改善だけでなく、積極的に健康増進をはかり、美しく年齢を重ねるために必要な「機能性化粧品」や「機能性食品」の分野にも進出。特に機能性化粧品は、高い評価をいただき、事業の大きな柱に育っています。また、医療と一体となったエイジングケアを提案する「AOHALクリニック」の開設など、「ウェルエイジング」への取り組みにも注力しています。
さらに、「健やかな暮らしの基本は、豊かな自然環境」との想いから、リサイクルセンターを設け、独自共同開発の熱分解炉を使って容器リサイクルの環を広げるなど、環境ビジネスの分野にも新たな一歩を踏み出しました。
深まる「ヘルスケア」のニーズにトータルに応え続けたい。私たちの想いが、私たちのフィールドをますます広げています。 |